FENERLEAKS

Gerçeklerin ortaya çıkmak gibi bir huyu vardır!

OLD SANTİ: BASKETBOLDA MODA FENERBAHÇE BEKO’DUR

leave a comment »

oldsantiTeknoloji şirketlerinin başı çektiği bir çok firma, satın almalar ve yeni ortaklıkların yanı sıra, yeni iş alanları ve çağa uygun bir imaj oluşturmak amacıyla isimlerini, renklerini ya da logolarını devamlı olarak değiştiriyor. Şirketler, bu değişiklikler nedeniyle tabelalardan kartvizitlere kadar bir çok farklı alanda milyonlar harcıyor. Bir Amerikan dergisinde bu konuyu eleştiren bir karikatür çok hoşuma gitmişti. Karikatürde, teknoloji şirketi NCR’ın, devamlı değiştirilen ismi yüzünden,tabelasını değiştirmek zorunda kalan işçilerden biri diğerine soruyor. “NCR ne demek?” Diğeri cevap veriyor, “Name Changed Repeatedly”, yani “Devamlı Değiştirilen İsim”.

İtalyan basketbol takımlarının isimleri, sürekli yenilenen ana sponsorları nedeniyle bu tip şirketlere nazaran daha sık değişiyor. Neredeyse her sene değişen isimleri yüzünden İtalyan basketbol takımlarını zorlukla takip ediyoruz. Örneğin, Perşembe günü Euroleague’deki rakibimiz AX Armani Exchange Olimpia Milano’nun kurulduğu 1936 yılında ana sponsoru Borletti’ydi. Kulübün ana sponsoru, o günden bu yana tam 17 kez değişti. Dolayısıyla, kulübün isme de 17 kez değişti. Milano’nun modanın başkenti olması dolayısıyla kulübe sponsorluk veren firmalar, çoğunlukla moda ile ilgili yani tekstil, giyim ve aksesuar sektörlerinden oldu. Olimpia’nın son ana sponsoru bilindiği üzere 2004 yılından beri şık tasarımları ile ünlü Armani Şirketi. Anlaşılan, takımın zebra süslemeli ve oldukça gösterişli maç formalarını da bu firma dizayn ediyor. Şirketin sahibi olan Giorgio Armani, 2008 yılından beri kulübün de sahibi. La Gazetta Sport gazetesinin haberine göre, 25 Milyon Euro bütçesi olan basketbol takımının, Armani ile birlikte, 200 farklı sponsoru bulunuyor. Bu sponsorlar söz konusu bütçenin ancak yarısını karşılayabiliyor. Maç ve TV gelirleri haricinde kalan 7-8 milyon Euro tutarındaki bakiye tutar ise Giorgio Armani tarafından şahsen karşılanıyor. Olimpia Milano’nun 200 tane farklı sponsorunun bulunması, belki bizim takımlarımız için de doğru bir model olabilir.

Milano, üçü Euroleague’de olmak üzere kazandığı toplam 9 uluslararası şampiyonluk ve 28 İtalya şampiyonluğu ile İtalya’nın en başarılı basketbol takımı denebilir. Ancak, takımın uluslararası başarıları diğer İtalyan takımları gibi İkibinli yıllara kadar devam etmedi. Milano, Real Madrid ve diğer İtalyan devi İgnis ya da Mobilgirgi Varese ile birlikte Euroleague’i 1960’lı yıllarda domine etti. Ancak, 1970’lerde Avrupa basketbolunun tek hakimi Varese oldu. Varese, bu dönemde beş Euroleague şampiyonluğu kazandı. Tabii, bunda İtalyan basketbolunun en önemli efsanesi Dino Meneghin’in katkısı büyüktü. Meneghin, tam ondört sezon boyunca Varese’de oynadıktan sonra, 1980 yılında Olimpia Milano’ya transfer oldu. Onun transferi ile birlikte Milano, ard arda iki defa Euroleague şampiyonu olmayı başardı. Dino, 1992-93 sezonunda, basketbolu bırakmaya hazırlanırken Dejan Bodiraga ve Gregor Fucka ile birlikte Koraç kupasını da kazandı. Biliyorsunuz, 1996 yılında, Türkiye’nin Avrupa’da ilk kez kazandığı basketbol kupası olan Koraç Kupası’nı, o zamanki adıyla Efes Pilsen, yine o zamanki adıyla Stafanel Milano karşısında kazanmıştı. Efes takımına Koraç Kupası şampiyonluğunu getiren oyun kurucu Petar Naumoski daha sonra 2002 yılında Milano’ya transfer olmuştu.

İkibinli yıllarda Milano’nun Euroleague’de sıra takımı olmasına karşın, takımda her zaman önemli yıldızlar yer aldı. Bunlar arasında en başta bence, Belinelli ile birlikte İtalya’nın en büyük iki yıldızından biri olan ve bu sene Los Angeles Clippers’da oynayan Danilo Galinari geliyor. Bizim açısımızdan en önemli oyuncu ise, tabi ki Nicola Melli. Melli, 2005-2010 yılları arasında beş sezon Milano’da oynayarak yıldızını parlattı.

Geçen sene korkunç bir performans gösteren Milano, Euroleague’i, sonuncu Anadolu Efes’in hemen bir sıra üzerinde onbeşinci olarak tamamlamıştı. Tabii, bu sene haliyle önemler alındı, bütçe arttı. Mike James, geçen sezonun en beğendiğim oyunculardan Nemanja Nedovic ve Jeff Brooks gibi önemli yıldızlar kadroya katıldı. Sezona en az play off iddiasıyla başlayan Milano, ard arda kazandığı maçların ardından, özellikle Nedovic’in Darüşşafaka maçında yaşadığı uyluk kemiği sakatlığı sonrası, son maçlarda sıkıntı yaşadı ve onun oynamadığı üç maçı kaybetti. Republica gazetesinin haberine göre Nedovic yarın da olmayacak. Buna karşın İtalya Liginde yenilgisiz lider olan Milano hiç de yabana atılır takım değil. Mike James’in yanı sıra Micov, Gudaitis ve yeni yeni form tutmaya başlayan Kuzminskas ile birlikte sürpriz yapmak isteyeceklerdir.

Başarmaları elbette zor. Taraftar, yarın deplasmanlarda yüzümüzü ağartan ve çok özlediğimiz takımımızı bağrına basacaktır. Yarınki atmosferin öncekilere göre daha sıcak olmasını bekliyorum. Oyun ciddiyetini bırakmazsak rahat bir galibiyet alacağımızı düşünüyorum. Obradovic, eski koçumuz Pianigiani’ye oldukça ağır basacaktır.

Bu hafta basketbol takımı için güzel bir haber daha geldi. Fenerbahçe Basketbol takımının sponsoru Beko oldu. Bunun da takımda olumlu katkısı olabilir.

Milano tekstilde modanın başkenti olabilir, ama Euroleague’de bu sene moda Fenerbahçe Beko’dur.

OLD SANTİ

Written by kesinofsayt

13 Aralık 2018 04:47

basketbol, Genel, Old Santi kategorisinde yayınlandı

Tagged with ,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: